środa, 31 lipca 2013

Jak usuwać błędy krytyczne?

Aby usunąć najczęściej spotykane błędy krytyczne:


  1. Dezaktywuj lub najlepiej usuń wszystkie nowe elementy sprzętu (pamięć RAM, adaptery, dyski twarde itp), sterowniki oraz oprogramowanie. Następnie uruchom Windows i w System Log (Start>Panel Sterowania>Wydajność i Konserwacja>Narzędzia Administracyjne>Podgląd Zdarzeń/System) poszukaj wpisów o błędach. Pomoże to zidentyfikować problem – błędy krytyczne.

  2. Jeżeli nie możesz zalogować się, wciśnij podczas uruchamiania systemu klawisz F8. Wybierz Advanced Options a następnie Ostania znana dobra konfiguracja.

  3. Jeśli uda się uruchomić komputer przeskanuj go programem antywirusowym używając najnowszych sygnatur.

  4. Upewnij się, czy wszystkie urządzenia w komputerze zainstalowane są prawidłowo. Aby to zrobić wyłącz sprzęt, odłącz wszystkie urządzenia, które nie są koniecznedo uruchomienia systemu. Po prawidłowym uruchomieniu komputera ponownie go wyłącz. Teraz podłącz pierwsze z usuniętych wcześniej urządzeń i włącz komputer. Powtarzaj tę procedurę do czasu wystąpienia błędu. W tym momencie masz podejrzane urządzenie potencjalnie powodujące problemy.

  5. Jeżeli nadal pojawiają się błędy krytyczne i nie możesz uruchomić Windows, spróbuj uruchomić go w trybie bezpieczeństwa (Safe Mode). Będąc w Safe Mode usuń lub dezaktywuj dodane ostatnio urządzenia i/lub programy. Aby uruchomić Safe Mode wciśnij F8 na ekranie z listą dostępnych systemów operacyjnych (w czasie uruchamiania komputera). Następnie, na ekranie Advanced Options (Opcje zaawansowane) wybierz Safe Mode i wciśnij Enter.

  6. Zakładając, że dotychczasowe działania nie pozwoliły wykryć dlaczego pojawiają się błędy krytyczne sprawdź, czy dysponujesz najnowszymi sterownikami do wszystkich urządzeń.

  7. Jeżeli w dalszym ciągu prześladują Cię błędy krytyczne nie rozwiązałeś problemu, sprawdź listę Hardware Compatibility List pod adresem http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/default.aspx aby upewnić się, że system obsługuje używany przez Ciebie sprzęt.

  8. Zainstaluj najnowsze poprawki Service Pack. Znajdziesz je pod adresem:http://www.microsoft.com/downloads/pl-pl/details.aspx?FamilyId=5B33B5A8-5E76-401F-BE08-1E1555D4F3D4&displaylang=pl

  9. Po uzyskaniu informacji z rejestru zdarzeń System Log, połącz się z innego komputera do Internetu i wejdź na stronę http://support.microsoft.com. W wyszukiwarce, wpisz numer błędu uzyskany z System Log. Na przykład, jeśli otrzymałeś informację o błędzie Stop: 0x0000000A, taki właśnie kod wpisz do wyszukiwarki. Znalezione tam informacje, będziesz mógł wykorzystać w Twoim przypadku.

  10. Gdy nie masz dostępu do nowszych wersji BIOS-u, spróbuj wyłączyć w nim opcje: pamięć podręczna oraz tworzenie cienia kopii w pamięci.

  11. Sprawdź też, zwłaszcza w przypadku niedawno zainstalowanego nowego podzespołu, czy Twój komputer posiada najnowszą wersją BIOS. W razie potrzeby zaktualizuj BIOS ponieważ w przypadku starszych jego wersji może to powodować błędy krytyczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz