czwartek, 15 sierpnia 2013

IBM OS/2 ver. 1.3 kawałek historii cz.8

Przedstawiam wam mało znany system od Microsoftu IBM Os/2 ver.1.3 jeszcze pod działalnością Microsoftu od wersji 2.0 Microsoft się wycofał. System bardzo przypomina Windows 3.11. Ma wiele fajnych opcji których brakuje Windowsowi.






OS/2 był pierwotnie rozwijany wspólnie przez Microsoft oraz IBM i wydany w roku 1987. Zarówno IBM jak i Microsoft obie wydały wersje pod swoimi nazwami. OS/2 1.x był 16-bitowym systemem operacyjnym zaprojektowanym do uruchomienia na mikroprocesorze 80286.

OS/2 w wersji 1.3 wypuszczono w 1991 i w tym właśnie czasie firma Microsoft oddzieliła się od IBM i poszła własną ścieżką z systemami operacyjnymi. Firma IBMrozpoczęła produkcję systemu IBM OS/2 Version 2, a Microsoft wzięła nieco technologii i zastosowała ją do wytworzenia Windows NT.

2 komentarze:

  1. Hejka. Nie bardzo wiem gdzie to napisać :D reklamowałeś się, że wiesz dużo o komputerach...więc jestem. Problem. Moje dzieciaki grają w Gothic 3. Chciałam włączyć im konsolę, ale niespodzianka! Pomimo wszystkich uprawnień odmowa dostępu w notatniku. Nie mogę zapisać zmian (wcześniej było to możliwe) możesz mi podpowiedzieć co jest tego przyczyną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam na mojego bloga z komiksami :

    http://thesimsana242.blogspot.com

    komiksy są robione na podstawie gry the sims 3

    OdpowiedzUsuń